Logo je základním kamenem pro vizuální část marketingu. Není to pouze o líbivém obrázku, ale o propojení loga s dalšími prvky jako jsou fonty a barvy, pod kterými si Vás klienti zapamatují.
Aby logo a vizuální identita plnila svůj účel, tak je nejprve zapotřebí zjistit, jak se prezentuje Vaše konkurence a to z toho důvodu, abyste věděli jak to nedělat. Důležité je se od konkurence zásadně odlišit. Pokud používá v logu znak, použijte pouze font. Používá modrou, tak Vy použijte červenou. Hodně to zjednodušuji. Chci tím jen říct, že je potřeba být za každou cenu jiný.
Dříve se používali erby a barvy pro označení vojáků, štítů a vlajek. Stejný princip má dnes i logo a firemní identita. Dnes je mnoho druhů materiálů, kde se logo bude vyskytovat, proto musí být co nejjednodušší. Například favicon na webu, profil na sociálních sítích, billboardy, webové stránky, vizitky, propisky, letáky, bannery apod. Na všech těchto materiálech musí jít jasně vidět, koho firemní identita propaguje. Musí tedy dodržovat stejný font, barvy a grafické prvky. Proto čím více minimalistické bude logo, tím lépe bude použitelné. Hlavním úkolem loga a firemní identity je tedy označení něčeho. Jednoduše řečeno je to cejch.
Určitě není dobré v logu používat fotky a složité tvary, protože v malých formátech budou nečitelné. Do loga nepatří ani názvy s.r.o. nebo a.s.. Určitě do něj nepatří ani kontaktní údaje nebo telefonní číslo. Možná si teď ťukáte na hlavu, proč to sem píšu, ale opravdu jsem viděl pár borců, co si dali do loga e-mail, telefon a výpis svých služeb. Když to zjednoduším, tak logo musí fungovat například i pokud ho vyrazíte do dřeva a nebudete moct použít žádnou barvu. Je důležité dodržet jednoduchost.
Logo je pouze označení a často se do něj nepovede dostat to co by vystihovali činnost značky. Naštěstí, to ale můžete dostat do firemní identity. Pomůžou Vám k tomu barvy a grafické prvky. Například můžete použít na pozadí firemních materiálů různé ikony, fotografie nebo texty, které lidem přiblíží to, co děláte. Díky tomu jasně vysvětlíte Vaši činnost a zároveň budete mít jednoduché logo. A úplně nejlepší řešení je trefný slogan, který doplňuje logo a vysvětluje to, co děláte v pár slovech.
Když se navrhuje logo, tak by se určitě nemělo zapomenout na místo pro slogan. Je úplně jedno, že zatím žádný slogan nemáte. Do budoucna ho ale mít můžete a při návrhu loga by se na to mělo myslet a udělat více verzí loga – se sloganem a bez sloganu.
U barev je nejdůležitější vědět, že v online prostředí se používají barvy RGB a pro tištěné materiály se používají barvy CMYK. Někde se používají i barvy PANTONE, například když potřebujete zjistit jakou máte koupit barevnou fólii nebo jakou vybrat barvu pro vymalování kanceláře. Logo by se mělo navrhnout a odevzdat v RGB i CMYK barvách a v logomanuálu by se mělo definovat jaké používat Pantone barvy. Když totiž budete mít pouze RGB logo, tak bude vypadat úplně jinak na webu a úplně jinak na vizitkách. Je potřeba si na to dávat pozor.
Vektory, nebo-li křivky jsou něco, díky čemu bude Vaše logo ostré v jakékoliv velikosti. Pokud si tedy necháváte navrhnout logo, tak si musíte pohlídat, abyste ho dostali v křivkách. Jinak je dost pravděpodobné, že ho nikdy nevytisknete a když už ho vytisknete, tak bude rozmazané.
Každá firemní identita je vlastně souhrn nějakých pravidel, které je potřeba dodržovat. Pravidla mohou obsahovat například informace o tom, kdy použít logo zarovnané na střed, kdy logo zarovnané doleva, kdy použít logo se sloganem, anebo jak se logo používat nesmí. Jsou v něm zanesené i všechny varianty loga a případně zdrojové soubory k dalším firemním materiálům. Logomanuál je nezbytnou součástí profesionálního loga a firemní identity.
Logo a firemní identita je tedy něco jako cejch, který má označit Vaše firemní materiály. Logo se nemusí líbit každému. Důležité je, aby Vás odlišilo od konkurence a bylo správně po technické stránce. To znamená, že musí být jednoduché a hlavně v křivkách. Ve firemní identitě můžete použít barvy, fotky, ikony a grafické prvky, které budou vytvářet nějaký soubor pravidel. Logomanuál by měl všechny tyto pravidla obsahovat a hlavně by v něm měla být zdrojová data v křivkách. My děláme logomanuál tak, že do něj zaneseme i odkazy na zdrojové soubory, které jsou na cloudu neustále k dispozici. Máte pak v ruce jeden PDF soubor, ve kterém je veškerá grafická výbava a pokud potřebujete něco vytisknout, tak pošlete do tiskárny pouze jeden PDF soubor, ze kterého si každý grafik vytáhne to, co potřebuje. Pokud chcete pomoct s logem a firemní identitou, tak nám napište. Jsme profesionální grafické studio.