V minulém článku jsme si říkali, jak logo a vizuální identita pomáhá zvednout hodnotu a důvěryhodnost značky.
Hlavním účelem této disciplíny je ale odlišit značku od konkurence a díky tomu zlepšit zapamatovatelnost loga a vizuálu.
Grafika nemusí být podle posledních trendů. Stačí když vás odliší od konkurence. Nemusí s ní být spokojeni ani zákazníci. Například u soutěží o nové logo města, je vždy spoustu odpůrců. Je to jednoduše proto, že lidé nemají rádi nové věci. Ale je odzkoušené, že si na to časem zvyknou a pak už jim to nevadí. Takže nedávejte tolik na názory ostatních a soustřeďte se pouze na to, jestli vás nové logo a vizuál odlišuje od konkurence. Například pokud budeme tvořit logo pro novou pojišťovnu, tak si nejdříve dáme vedle sebe loga všech pojišťoven a potom zkusíme vymyslet něco, čím se od nich odlišit.
Vidíme, že nikdo nepoužívá růžovou, proto můžeme vymyslet název značky třeba Good Magenta, který bude růžový.
Na první pohled se pak logo jasně odlišuje od konkurence. Pokud tedy tento bod máte splněný, tak pak musíte dohlédnout ještě na pár dalších věcí.
Logo musí být jednoduché:
Čím bude logo jednodušší, tím spíš si ho lidé zapamatují. Vzpomeňte si jak fungují značky na silnici. Když kolem nějaké projedete, tak máte zhruba vteřinu na to, abyste postřehli o jakou šlo značku. S logem to funguje úplně stejně. Proto čím jednodušší tím lepší. Není dobré do loga dostávat různé ikony, anebo obrázky. Můžete je ale dostat do vizuální identity. Díky tomu vám zůstane jednoduché logo a vizuální identita může sdělit zbytek toho, co chcete k zákazníkům vysílat za informaci.
Logo musí být technicky správně:
Někdy se Vám může stát, že logo nepůjde vytisknout nebo vyrobit v barvách, ale pouze v jedné barvě. Proto je zapotřebí ho navrhnout tak, aby bylo rozpoznatelné i v černobílé variantě. Díky tomuto pravidlu se dostáváme zpět k tomu, že logo musí být jednoduché. Protože pokud budete mít logo složené z mnoha barev a tvarů, které se vzájemně překrývají, tak se v černobílé variantě může stát, že nepůjde rozpoznat. Když si necháte navrhovat logo, tak chtějte vidět vždy barevnou i černobílou variantu, aby bylo vidět, jestli je logo technicky správně a člověk ho rozezná i v jedné barvě.
K logu patří barvy a prvky, které se musí dodržovat:
Když vám někdo bude vytvářet logo, tak k němu většinou navrhne i barvy a grafické prvky, které budou logo doprovázet ve vizuální identitě. Vznikne tím firemní grafický styl značky a ten je potřeba dodržet na každém marketingovém materiálu. Například vizitky, hlavičkový papír, desky, bannery, webové stránky, videa, atd. Představte si situaci: Máte prodejnu kol. Na internetu uděláte bannerovou kampaň, která bude v červené barvě, bude mít nějaký styl fontu a grafický prvek kola. Kampaň bude komunikovat, ať lidé přijdou k Vám na prodejnu, protože máte zrovna akční nabídku, která se nebude opakovat. Lidé vás už budou znát, po cestě potkají nějaký směrovač, který bude ve stejném grafickém stylu a povede je k vám na prodejnu. Když budete reklamu dělat často, tak si vás lidé zapamatují pod nějakou barvou a prvkem. Například: „Jo, to jsou ty červená kola, nepamatuju si název, ale znám je.“ A přesně proto je důležité mít stanovená pravidla vizuální identity a ty neměnit. Používáte červenou a bezpatkový font, tak nesmíte používat žlutou a patkový font. Jinak riskujete, že si vás lidé nespojí se zbytkem marketingu, který děláte.
Když si to shrneme, tak by logo mělo být zásadně jiné, než konkurence. Dále by mělo být jednoduché, mělo by jít rozpoznat i v jednobarevné variantě a mělo by mít nějaký grafický styl, který se bude dodržovat. Když si pohlídáte tyto 4 body, tak nemůžete udělat chybu.
Pokud chcete vidět, jak by profesionální logo a vizuální identita měla vypadat, tak se podívejte na naše reference. Když se vám to bude líbit, tak nám rovnou napište o vašem projektu a my vám spočítáme cenu nového loga a vizuální identity. Nebo se přihlašte do našeho online kurzu a navrhněte si logo sami.
Jsme profesionální grafické studio Wolfway.