Kolik stojí logo a vizuální identita?

17.9. 2021admin

V tomto oboru je těžké něco nacenit a říct, jestli je někdo levný nebo drahý. Někdo může stát 2000 na hodinu a bude levný, protože dodá za hodinu mnohem lepší výkon, než někdo, kdo stojí 200 na hodinu a i za 20 hodin bude výsledek nepoužitelný. Proto je důležité posuzovat více faktorů než jen cenu.

Teď si asi říkáte, když nemáme koukat na to kolik to stojí, tak na co máme koukat? Je potřeba vědět, jak bude vypadat výsledek, to většinou uvidíte z referencí. Ale je těžké posoudit co je dobré a co špatné, když nemáte s čím srovnávat. Proto si vás dovolíme trochu vzdělat, ať máte přehled. Jedině tak, můžete vědět, jestli je někdo drahý nebo levný vůči výsledku jeho práce.

Začneme s tím kolik stojí logo

Logo za 200-600 Kč
Většinou se jedná o loga z fotobanky, která jsou trochu upravená. Vzhledem k té ceně jsou spíše ukradené (překreslené) z fotobanky, aby se za ně nemuselo platit. U takového loga hrozí, že když na to autor přijde, tak vás může žalovat a dostanete pokutu. Ano může žalovat vás a ne grafika. Jako další problém může být složitost loga. V menších formátech logo nebude vypadat dobře a bude nečitelné. Poslední věcí je, že díky přeplácaným efektům vypadá logo velmi levně a nebude to vrhat dobrý dojem na značku. Většinou se s takovým logem můžeme setkat u různých pyramidových ponzi projektů, které se snaží vylákat z lidí peníze pod příslibem mnohonásobného zhodnocení. Většinou se tím ale i rychle prozradí, protože když je na první pohled vidět, že logo stálo 10 dolarů, tak značka vůbec není důvěryhodná. Když se na loga zadíváte pozorně, tak vidíte, že tam něco prostě nesedí.

Logo za 1 000-2 000 Kč
Tady už je to trochu lepší, ale pořád jsou loga moc složitá a v malých velikostech budou nečitelná. Taková loga určitě nehází na značku dobré světlo, pořád je vidět, že to dělal amatér a hodně se na tom šetřilo.

Logo za 5 000-10 000 Kč
Za takovou částku už dostanete použitelné logo, za které se nemusíte stydět. Důležité je, aby logo bylo co nejjednodušší a odlišilo Vás od konkurence.

Jenže samotné logo vám nestačí, potřebujete i vizuální identitu a podle nás by se mělo logo tvořit zároveň s vizuálem a stejně tak, by se mělo i prezentovat klientovi. Protože k čemu vám je, když logo uvidíte na velkém bílém papíře a nic kolem něj nebude? Tak se přeci ve skutečnosti nikde používat nebude. Vždycky bude na nějakém materiálu, na webových stránkách, vizitce, letáku, produktu apod.

Pokud tedy chcete navrhnout nové logo, nechte si navrhnout logo i vizuální identitu. Prezentace pak může vypadat nějak takhle. Vidíte tam použití na vizitkách, hlavičkovém papíře, flašce či Facebook příspěvky. Na první pohled je vidět, že spolu vše ladí a je to jednotné.

Tvorba loga:

logo
Logo

K logu se navrhnou barevné varianty pro různá pozadí a varianty se sloganem a bez sloganu, logo zarovnané na střed a vlevo.

Dalším krokem je vizuální identita, která ladí s logem. V tomto případě je to maskot, který reprezentuje druida Medgara. Dává tím značce duši a tvář, ke které budou mít pozitivnější vztah, než k samotnému logu.

vizuální identita
Maskot

Kromě maskota bylo zapotřebí navrhnout i další grafiku, která bude oddělovat text nebo bude na pozadí za maskotem. Díky tomu pak bylo možné z grafiky poskládat etiketu a další grafické materiály.

Etiketa
vizitky
hlavičkový papír
Hlavičkový papír
logomanual
Celý logomanuál si můžete prohlédnout zde

Když máme hotový základ grafiky, tak doděláváme další věci, které jsou potřeba. Například grafika pro sociální sítě a příspěvky.

facebook profil
Facebook grafika – profilová fotka a pozadí
bannerova kampan facebook
Facebook příspěvky

Ve stejném duchu by měl být i web, kde zase vycházíme z grafiky, kterou jsme na začátku navrhli a jen si jí skládáme jako lego.

web
Webové stránky

Nakonec připravíme i krátky spot, který vysvětlí v čem je produkt jedinečný během 15 vteřin. Spot se pak může používat jako reklama na sociálních sítích či v televizi.

Shrnutí a kalkulace:
Logo a vizuál: 10 hodin
Vizitky: 1 hodina
Hlavičkový papír: 1 hodina
Etiketa přední/zadní: 2 hodiny
Logomanuál: 8 hodin
Facebook profilové obrázky a příspěvky: 5 hodin
Webové stránky (desktop,tablet,mobil): 16 hodin
Video: 12 hodin
Celkem 55 hodin práce při hodinové sazbě 1200 Kč: 66 000 Kč

To přece za tolik práce není zase tak vysoká částka. Je to díky tomu, že na sebe všechno navazuje a to ušetří hodně práce, navíc pak grafika vypadá jednotně. Kdyby se každá věc dělala zvlášť a grafik musel při každé položce vyrábět nové podklady, tak nejen, že to nebude vypadat jednotně, ale hlavně se celá zakázka dost prodraží.

V dalším článku si řekneme něco o cenách za tisk.

Pokud chcete vidět, jak by profesionální logo a vizuální identita měla vypadat, tak se podívejte na naše reference. Když se vám to bude líbit, tak nám rovnou napište o vašem projektu a my vám spočítáme cenu nového loga a vizuální identity. Nebo se přihlašte do našeho online kurzu a navrhněte si logo sami.

Jsme profesionální grafické studio Wolfway.